Belöning

Sitter och dricker kaffe och äter en guldnogat, belöningen efter dagens långpromenad rund sjön. Tror det är så långt som 7 km runt.  Det var varmt och skönt. Termometern visar 15 grader idag. Åh det känns.

Nelly är lite snorig, gnällig och klängig. Hennes farmor och farfar var förbi idag en snabbis innan dom åkte vidare till sthlm. Nelly vill helst vara hos sin mamma. Hon brukar bli så mammig när hon håller på att bli sjuk. Inte ens jocke brukar få hålla i henne då.  Då är det bara jag som duger minsann. Annars brukar jag vara den tråkiga.

Resten av den här dagen tänker jag bara ta det lugnt. Känner mig inte riktigt pigg jag heller. Pratade med jocke igår och han känner detsamma. Men han måste stanna och jobba iaf. Där kan dom inte bara ringa och sjukanmäla sig för en lite förkylning och feber.. Jag får ta hand om han när han kommer hem ist! Ni vet ju hur karlar är när dom får förkylning ;)

Nu ska jag fortsätta att njuta av mitt kaffe ute i solen.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0