Inspiration

Från Magdalenas blogg. Har suttit och beställt hem lite frön som jag ska plantera så fort det bli aktuellt för det. Så himla seriös jag känner mig nu ha ha


    j

              Borstnejlika


 j

                 Pionvallmo


j

                     Ökenlupin


n


                    Röd Solros



jag är knappast världsberömd för mina botaniska kunskaper och gröna fingrar så dilemmat är stort! Jag ska till lägga att jag aldrig någonsin har planterat en planta tidigare. Och jag har ingen som helst aning om nån av dom här blommorna överlever här uppe.. Det blir verkligen en riktig utmaning för mig det här. Men roligt tycker jag det här ska bli iaf!

Kommentarer
Postat av: Katja och Lina

Tack själv!



Nä hon var ju inte så vidare social :-D

Vi får fika någon annan gång så kanske hon är vaken :-P

2009-04-24 @ 22:31:11
Postat av: Magdalena

Å så gaj!!! Vilka fina blommor! De växer säkert finfint mot solväggen där i Luuule :) Det är inte alls så svårt. Ta och plantera fröerna glest i småkrukor inomhus först så hinner de växa till sig lite innan du planterar ut dem. Det är så mysigt att hålla på och pyssla med sina små plantor! Då kan vi ha blombytardag hi hi :)

2009-04-25 @ 11:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0