Jag ger upp!

Jag vet att man inte ska ge sig, men att ställa sig och göra iordning en lr två flaskor ersättning varje kväll och försöka på alla möjliga sätt få i Nelly den börjar bli jobbigt och tjatigt nu. Hon vägrar, puttar och skriker så fort hon ser att det är någonting vitt i den. Vatten, saft dricker hon när som helst ur flaskan. 

Jag får helt enkelt acceptera att hon inte tar den, hon får ju i sig gröt på kvällen iaf, och jag får väl amma henne tills hon helt kan vara utan. det får bli så. Det blir bara tråkigheter annars. Och det vill jag inte.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja det där känns ju tveklöst bekant! Det är ju skitjobbigt, jag vet. Men du vet det finns en del barn som aldrig tar ersättning eller välling. Det kan hända att hon klarar sig hela natten senare på gröten på kvällen. Men vill du att hon ska ta flaskan så är det bara att förtsätta försöka. Prova ge på dagen eller nåt istället, nån gång då du vet att hon är riktigt hungrig.

Nu ska jag ge Nancy lite frulle, sen ska vi på ettårs-kalas!

2009-04-02 @ 08:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0