Jag ska se möjligheter i problemen, inte tvärtom

"Problem är bara möjligheter i arbetskläder"

Jag har på senare tid varit framme och klöst på gränsen till det omöjliga utan succé. Det handlar om saker som normalt kräver engagemang med båda händerna men som (på grund av den fastklämda babyn på min höft) numera måste övervägas att utföra med en hand. Vissa saker går att lära sig, andra... Ja, jag tänkte göra en liten lista:


MAN KAN hänga tvätt med en hand...

MED VISS MÖDA vända in-och-utvända jeans,

MEN INTE vika den torra tvätten snyggt.

MAN KAN ta fram alla frukostgrejer med en hand...

MED VISS MÖDA bre smörgåsar,

MEN INTE hyvla normalstora ostskivor.

MAN KAN skriva ett sms med en hand...

MED VISS MÖDA göra en läslig inköpslista,

MEN INTE texta snyggt på ett gratulationskort.


Här är ett exempel till, där jag faktiskt tagit mig förbi "viss möda"-stadiet men sen stannat på den nivån. Allt har en gräns med 7 kg vift, krafs och gnäll i famnen.


MAN KAN vispa ihop en kaksmet med en hand...

MED VISS MÖDA tillverka chokladbollar.

MEN INTE baka vanliga bullar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0