Kidnappning!

Stackars lilla Nelly blev kidnappad på Åhlens idag. Jag är fortfarande lite i chocktillstånd. Jag var på barnavdelning och tittade lite. En utländsk kvinna stod åxå där med sin vagn. Vände mig bort några sekunder och helt plötsligt är Nelly borta, och där står jag med hennes son och vagn. Kände paniken komma. VART ÄR MITT BARN???
Börjar springa runt där och letade efter kvinnan. Hittade henne till slut på damavdelningen helt obrydd att hon hade tagit fel barn. Jag sa -ursäkta men du har faktiskt tagit fel vagn. Hon blev så klart chockad och bad så mycket om ursäkt. Hon måste verkligen ha varit i en helt annan värld, hur kan man annars kunna ta fel sådär? Jag hann ju brusa upp där och bli jätte rädd. Tänkte att jag aldrig skulle få se Nelly mera. Man vet aldrig, det finns faktiskt puckade människor som skulle bara kunna byta ut sitt barn sådär...

Inte nog med det... När jag skulle ta hissen ner från M&P så fastnade jag. Tur att jag inte har sån cellskräck. Hade det varit några år sen hade jag nog fått lite smått panik. Kunde inte änns åka hiss då på den tiden.
Tröck och tröck på den där förbannade larmknappen. och inget hände. Som tur var så hade jag fastnat så jag kunde se och prata med Katja och charlotte. Dom hämtade dit personalen på M&P. Han sa bara att jag skulle trycka på nöd stoppen. Så enkelt var det :)

En händelserik dag idag. Efter alla incidenter så tordes jag inte ta bussen hem. Sån otur jag haft idag.
Hann få skavsår på hälarna, för att jag tog ett par skor som jag inte brukar annvända. Så inga fler promenader idag

Nu ska jag bara försöka smälta allting och se lite tv. Det är ju greys ikväll, inte att missa!


Kommentarer
Postat av: malin

men heerrreguuuud!! fårstår din panik!!

2009-04-22 @ 18:32:25
URL: http://zazzy84.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ååh jag kan tänka mig PANIKkänslan! Jag vågar inte vända bort huvudet många sekunder från Texas när jag går på stan eller mataffärn...

2009-04-22 @ 18:35:40
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Usch så hemskt. Vilken panik att se att ens barn inte är där man lämnade det. Skönt att du hittade kvinnan fort iaf, så du fick tillbaka din Nelly fort. Verkligen en otursfylld dag..

2009-04-22 @ 19:15:43
URL: http://nilssonosback.blogg.se/
Postat av: Madde

Men huvva då..!! Så skönt att det gick bra. Ha det gott!

2009-04-22 @ 19:45:12
Postat av: Sofia

Hujjaligen, vilken dag!

2009-04-23 @ 08:14:19
Postat av: Magdalena

Gaaaah så hemskt! Huh jag fick hjärtklappning bara av att läsa om det! Tur att det bara var ett misstag.

2009-04-23 @ 10:56:01
URL: http://trollhestar.blogspot.com
Postat av: Elina

Men gud så hemkst!! Å att inte den där kvinnan märkte något!? Herregud vad hemkst, tur att det gick bra :)

2009-04-23 @ 16:06:58
URL: http://elinalundberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0