Påskafton

Idag är det påskafton. Det går undan...
När jag var liten och jag vaknade på påskafton så sprang jag alltid upp, för att se om påsktuppen varit hos oss och lagt några ägg.. (hur nu en tupp kan lägga ägg, men det reflekterade jag inte över då) äggen hittades alltid och jag vill minnas att vi åt en riktig påskfrukost efter det.
 
Allting var så mysigt och roligt när man var liten. Längtar tills den dagen vi börjar med egna traditioner här hemma och när vi får gömma påskägg till Nelly. Vi får hoppas att Jocke inte jobbar fler påskhelger framöver! Det är ju nackdelen med att han jobbar borta. Han missar ju en massa saker.

Jag har inte ätit ett endaste ägg iår. Vi kommer att äta 6 miljoner ägg i timmen på påskafton sägs det, då måste jag äta några om vi skall nå upp till detta.

                                 å 


Kommentarer
Postat av: m

jorå, huvudvärken är borta=)

hehe vilken rolig sida, blir som besatt jue.



ja vi hoppas ni får en trevlig påskafton=)

2009-04-11 @ 10:26:55
URL: http://zazzy84.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jamen alltså, påsktuppen okej! Men mina syskonbarn säger att det är påskharen som kommer med äggen, hmmm..

2009-04-11 @ 13:10:41
Postat av: lollo

ha ha du har så rätt sofia! påskharen är det ju som kommer med äggen! det var så länge sen så man har ju glömt bort ;)

2009-04-11 @ 13:16:42
URL: http://louisemodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0