söndagskvällen

Nelly tog vällingen ikväll. Peppar peppar. Sen somnade hon stenad i sin säng. Det går nästan för enkelt att lägga henne nu. Inget gråt lr nå från hennes sida. Hon är så duktig som somnar själv.  Självklart vaknade hon många gånger på natten ibland, jag ska inte säga att hon sover 12 timmar i streck.

När hon vaknar på natten får hon antingen mat lr komma in till oss. Så klart får hon få äta på natten om hon vill det. Hon ska ju inte behöva ligga hungrig.  Vuxna människor vaknar också på natten ibland och är hungriga, och går upp och gör en smörgås eller dricker ett glas mjölk. Barn kan också vara hungriga på natten, tex om de är inne i en tillväxtperiod eller om de inte har ätit så bra under dagen.

Huvudsaken nu är att hon inser tryggheten med att sova.
Ett tryggt barn sover, och jag tror att barnet lär sig att natten och sömnen är trygg om föräldrarna är trygga och visar det från början. Man måste ta barnets signaler på allvar.


Sen under kvällen såg vi på Wipeout. Alltså.. så sjukt program. Jag hade dock inte skrattat så mycket om det inte hade varit för de förträffliga kommentatorerna Hans Wiklund och Felix Herngren. Jag garvar ihjäl. Jag skrattade så mycket idag att satte kexchoklad i halsen och var tvungen att hosta upp dem. Men jag tycker det är hysteriskt roligt när folk ramlar och gärna slår sig lite. När alla armar och ben bara fladdrar runt och man hör hårda smällar när kropp möter de där plastiga kuddarna. Ha ha


                               j


Nu ska jag göra iordning en till vällingflaska till Nelly innan jag kryper till kojs jag med. Ska bli skönt!

Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0