Äcklad!

Är så sjukt äckligt mätt just nu! Spyr nästan när jag tänker på allt jag ätit idag.  Jag känner mig som svullo själv.
Bara en massa slisk och slask har det blivit hela dagen. Det är inte likt mig. Jag skyller på J att han har gjort mig socker beroende, all den där kolan han köpte på markanden har gett mig försmak. Har ju inte tidigare ätit godis, äter man aldrig godis och sötsaker bli man inte sugen på det heller.  Men nu tar jag igen det som aldrig förr. usch blir äcklad när jag tänker på det! Har nu bett han gömma undan allt godis. Ingen självdisciplin har man heller!

Inte nog med det. såg ett program på 5:an om  kvinnor i USA och Storbritannien som väljer att föda sina barn utan smärtstillande medel, utan barnmorska och utan medicinskt understöd. Det medför risker för både mamman och barnet. Dom hävdar att det alltid var meningen att vi skulle föda så.
Och nu känner jag mig nästan upprörd över detta program. Jag tycker att det är egoistiskt! Tänk om någonting går fel, antingen för mamman eller barnet, vad gör dom då? Vem hjälper dom om dom blir så dålig att dom inte kan ringa ambulans?

Hoppas det gick väl för dom barnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0