Har börjat vänja mig

Nu har det som sagt gått 4 månader och den första oron och ovanan att ha en liten bebis har släppt. Vardagen med ett litet barn är fylld av samspelssituationer. Det ammas och matas, det kramas och byts blöjor, det sjung och det tröstas, det vyssjas och nattas.
Nelly vaknar oftast med ett leende, och det leendet lever vidare under dagen. Det är klart att det kan vara lite smågnälligt på kvällen, men då är det oftast tutte hon vill ha, lr så har hon magknip. Annars är hon väldigt nöjd och glad, och kan ligga och titta långa stunder, bara ligga och mysa.
Hon är annars rätt så aktiv och mer vaken än tidigare, Hon gillar att vara med och är jätte nyfiken på allting.

Men livet med underverket är inte bara underbart. Att leva, inte efter klockan som förr i tiden, utan efter en ny människas grundläggande behov, Behov som vanligtvis går före mina. När jag vill sova, vill hon ha mat, torra blöjor eller bara sällskap. När man ska äta en festlig middag hörs ett pip och man blir skicklig på att äta mat medans man gungar henne på vänster hand lr ammar. När man pratar i telefonen kan man vara så säker på att hon vill ha min fulla uppmärksamhet. Man får helt enkelt lära sig göra det mesta i korta portioner, att bli avbruten och att inte räkna med att det ska bli på det ena eller andra sättet.

Men detta är bara en droppe i havet :) Bortser man från det så är det helt underbart att ha en liten människa att vårda och älska, uppfostra och följa nära. Livets största under och glädje!  Att få barn förändrar livet helt och hållet, inget blir riktigt som förut..




MÅNDAGEN

Idag ska jag ta mig i kragen och be ge mig till Helex, dom ska gå igenom hur träningskortet fungerar och visa mig träningslokalerna. Så nu jäklar ska man bli trimmad, lagom till sommaren ha ha.  Har anmält mig redan till babysimmet där, men den nybörjar kursen startar inte fören den 22 mars :( Nelly hinner ju bli 5 månader! hon kommer ju vara äldst på stället säkert. jaja bättre sent än aldrig.  Vi har ju redan varit en gång på hertsön och badat, men det är alldeles för tidigt för våran del. När man inte har något körkort så bli det krångligt att böka iväg bussen så där tidigt på morgonen.

Nu skrapas det trisslott på nyhetsmorgon, tänk att få vinna lite pengar! Själv köper jag en triss-lott då och då och drömmer om en vinst på
t.ex. 25.000 i 25 år...  ( fast en mindre summa är ok också  ;-)
som verkligen skulle vara ett bra tillskott på min lilla förtidspension  ;-)
Visserligen blir man inte lycklig av pengar. Men visst kan pengar medverka till att uppfylla drömmar.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Visst blir man väl lycklig av pengar! :D Jag skulle då bli jättelycklig av några miljarder, he he! Pimpa huset till max. Resa till lyxiga platser och bjuda med mina vänner. Köpa en hel flock hästar och anställa hästskötare. Köpa en helikopter och pilot så jag kan dra varsomhelst närsomhelst. Muaahahaha jag skulle då bli svinlycklig! :D

2009-02-16 @ 12:27:46
URL: http://trollhestar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0