kronprinsessan ska gifta sig!

Nähä!! det har vi inte hört hela dagen, på alla nyhetssändningar och i alla löpsedlarna men jösses vilket liv det blir för en sån sak, är det någon i Sveriges avlånga land som är förvånad att dom skulle slå till snart med tanke på att dom har varit tillsammans i 7 år. Vågar inte ens tänka på vilket liv det ska bli när dom gifter sig nästa år, men då ska väl nästa pers inledas för de två, tjatet från medierna när första barnet ska komma......kan inte alla bara förstå att dom är vanliga människor som alla andra, som har väl rätt till ett privatliv dom oxå, eller har man inte det bara för att man har blivit född till en viss ställning?
Men visst ska det bli roligt och fint med ett stort bröllop i Sverige nästa sommar, sommarbröllop.
Det hela är väldig komiskt på något sätt tycker jag. Inte komiskt kanske men knasigt. Jag menar att det är "hemskt" att en prinsessa/prins i modern tid ska behöva fråga pappa kung, statsminister och till och med regeringen om lov att gifta sig. Visst visst det står i grundlagen, successionsordningen, men vafan. Kom igen! Vi lever på 2000-talet.
jag tycker iaf att det var på tiden att dom ska gifta sig, och jag ser fram emot att sitta bänkad framför tv´n i juni nästa år!


Nu när jag har fått lättat på mitt hjärta ska jag betala mina räkningar, roligare kan man ju ha det, men det är skönt att få det gjort!

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, jag vet jag är jättestor och det är 6 veckor kvar!!! Om jag ser stor ut så är det inget mot för hur stor jag känner mig. Jag kommer bli så framtung att jag inte kommer orka gå alls... =)



2009-02-25 @ 18:00:07
URL: http://idalarsson.blogg.se/
Postat av: Madde

hahaha.. vi har det ganska bra vi.. ingen fan skulle väl bry sig om vi gifte oss.. å ställa till med ett sånt där spektakel.. :-P

2009-02-25 @ 18:18:02
Postat av: lollo

åh tur är väl det, lite privatliv tack!

2009-02-25 @ 18:57:03
URL: http://louisemodin.blogg.se/
Postat av: Elina

Hehe Jo hon har börjat använda vissa kläder i st 62 :) oj oj det går undan. Vad har Nelly nu? :)

2009-02-25 @ 21:25:19
URL: http://elinalundberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0