Så sjukt!

Hujja, såg på nyheterna att socialstyrelsen ska utreda om man ska få fortsätta ta reda på könet på bebisen i magen. Anledningen var att en kvinna i Sverige nu gjort två aborter pga att hon fått veta att hon väntade en tjej.. 
Tycker det låter fruktansvärt sjukt, och märkligt för könet på barnet får man ju reda på till 100 % först efter ett fostervattensprov vilket görs i v17-19. Sen tar det en vecka eller två att få svar och om man gör abort efter det så krävs väl socialstyrelsens tillstånd? Skäl som medges tror jag är skador på fostret, social utsatthet hos modern och/eller medicinering/missbruk. Hur kunde hon veta könet i ett tidigt skede?
Nu vill sjukhuspersonalen kunna vägra en undersökning av fostrets kön.


Här är Nelly i v 18, men då visste jag inte att det var en liten tjej. Var bombsäker på att det var en kille :)

m


Hade svårt att somna inatt. J kom hem igår, och Nelly ville inte alls sova i sin egna säng.  Hon har blivit van att få sova brevid mig, efter drygt  2 timmar kamp med att försöka få henne somna så gav jag upp. La henne i mellan oss och hon somnade på direkten! Tidigare har det aldrig varit  några problem. Nu har hon t o m svårt att somna själv på dagarna åxå.  


Jag vet inte riktigt vad som händer idag. J har åkt iväg för att tatuera sig.. Han bokade tiden för ett år sen, tattoo killen verkar ha fullt upp! Han är i boden och ska tydligen vara bra.. Jag vill åxå göra en! tror jag vill ha en till, en liten iaf :) Jag vet inte vad än, men en på vristen hade varit snyggt! Då har jag 4 st, å det får banne mig räcka alltså!!

Jag har precis fått Nelly att somna så jag ska kila in i duschen sen får vi se vad dagen bjuder på. kanske en semla på stan hade ju inte suttit helt fel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0