Totalt kortslutning!

Det är faktiskt ett vetenskapligt bevisat faktum att ammande kvinnor får problem med de kognitiva funktionerna Eller rakt på sak: kvinnor som ammar blir som halshuggna höns. De springer runt, runt och letar efter huvudet som ligger någon annanstans. Ju mer hon letar, desto mer stresshormoner bubblar runt i systemet och så blir hon ännu mer blockerad och hittar absolut ingenting. Hur många gånger har jag letat efter min nyckelknippa? Mobilen? Bankkorten? 
När folk snackade om att de blev slöa i huvudet, mer trögfattade och fumliga av att amma trodde jag bara att det var något man sa för att få förståelse och komma undan klantigheter. Men nu börjar jag haja vad de snackade om.
Jag glömmer saker titt som tätt. Men det värsta är att jag kan påbörja en mening och mot slutet glömma av vad jag pratade om.Lite pinsamt egentligen. Ser jag en film så efter 45 minuter så fattar jag ingenting vad den handlar om, hänger inte med för 5 öre. Om filmen nu inte är jätte bra, då får jag anstränga mig. Hjärnan har förvandlas till keso. Förmodligen så är det sömnbristen i kombo med allt nytt man har i huvudet som gör nyblivna mammor virriga, inte amningen. Hormonerna hjälper nog åxå till mycket, synd när man slutar amma, då har man inget att skylla på att man är virrig ha ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0