skotta= träningspass

Så himla skönt det varit ute idag, att jag redan har hunnit tagit två stycken långpromenader.  Så Nelly har fått känna på solen idag.  Det värmde riktigt ordentligt. Sen fick hon sova ute i vagnen medans jag skotta bort snön från bron. Inte lite snö d var där!  kändes som om jag skotta bort tonvis med snö. Är helt slut i armarna. Vi har ingen vanlig snöskyffel utan en lite fjutt spade, så det tog sin lilla tid.
Fick ingen ro riktigt när Nelly låg ute i vagnen och sov helt själv, fast än jag var och tittade till henne stup i kvarten. så jag la ner barnvakten i vagnen,  Så då kunde höra om hon vaknade till. Mycket smart!

Sen har jag kämpat med att försöka få Nelly att tycka mina smakisar som jag har gjort åt henne. men det gick väl sådär , helst av allt vill hon äta själv, vilket kan bli väldigt kladdigt. ha ha


mm

mä

l




Kommentarer
Postat av: Sofia

Ett tips med smakisarna är att bara ge en sort åt gången, dels för att låta Nelly vänja sig vid en smak i taget, dels för att man kan på så sätt märka om dom inte tål nåt. Nu kanske du har gjort så redan, men jag ifall du gjort på annat sätt. Men sen är det ju så att barn är olika, en del vill gärna äta allt, medans andra kanske inte är riktigt redo för att börja äta fast föda. Men kämpa på, hon ser då ut att tycka att det är skoj i alla fall, sötnosen!

2009-02-24 @ 15:38:54
Postat av: lollo

japp jag har kört med potatis i två veckor. och den här veckan har jag börjat med potatis med morot lr majs. Sen har hon fått smak lite på gröt, men den tog jag genast bort då hon tyckte det var så gott att hon inte ville ha potatis längre.. ja det är svårt det där..

2009-02-24 @ 15:43:59
Postat av: Sofia

Fast det är ju jättebra att hon gillar gröt, det är ju tillsatt en massa vitaminer och mineraler som bebisar behöver.

2009-02-24 @ 22:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0