äntligen måndag

Fick sovmorgon idag! J var snäll och gick upp med Nelly kl 9. så fick jag sova vidare.
Idag kanske , kanske jag får min nya telefon. vi ska åka och höra på onoff om den har hunnit komma.. hoppas det för annars får jag vänta till nästa vecka. j åker nämligen å jobbar idag.  Så då är jag ensam igen en vecka. D brukar oftast inte vara några problem.. men det är inte alltid en dans på rosor.  Fick beröm av J igår, han tycker jag är duktig som orkar,  han tycker själv ibland det har varit jobbigt när hon får sina hysteriska utbrott på kvällarna.  men det utjämnar sig, för på dagarna är hon som en liten prinsessa :)

t


En ny studie visar att barnen somnar bättre till poplåtar. Poplåtar och rocklåtar fungerar tydligen bättre än traditionella vaggvisor som "Byssan lull" Bebisar behöver bli omgivna av rytmiska ljud för att bli lugna. Det är dom van vad från när dom låg i magen. Jag spelade själv mycke mysik varje dag när Nelly låg i magen. Märker på henne nu när jag slår på radion att hon ligger tyst och lyssnar . Spelar jag nån lung musik så somnar hon oftast  Kanske jag skulle börja spela några lugna låtar på kvällen så kanske hon varvar ner och somnar lättare. Alltid värt ett försök iaf.


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ja det är nog en jättebra idé! Jag har också märkt att små barn kan bli väldigt hypnotiserade av rytmisk musik. Det påminner dem om mammans hjärtslag när de låg i magen, har jag hört. Prova lite Nelly Furtado vetja :)

2009-01-12 @ 15:21:45
URL: http://trollhestar.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tack för kommentaren tidigare. Har haft det lite knepigt med oro över en sjuk vovve och egen sjukdom, därför har jag inte svarat tidigare.

Jo, Tjejbandet Roland. Minnet får mig att le, och sedan bli gruvligt generad...

Ta hand om dig och din familj! Vi kanske ses någon gång!

2009-01-12 @ 16:40:55
URL: http://elven.nu
Postat av: ygiz

vyssan lull lollsan :)

gud va söt hon är som en riktig liten prinsessa :)

2009-01-13 @ 07:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0