klockrent!

Taget ur aftonbladet idag:

MAMMA, DÄRFÖR ÄR DU VÄRD EN HÖGRE LÖN!
Ett klockrent inlägg enligt mig :) Det är sant det som står att man har varit inne in nån slags föräldrarbubbla ett tag, man har mest pratat bajs, blöjor och barnmat :) och plötsligt ska man ut i arbetslivet efter ett halv år lr ännu senare ett 1 år.
Har ställt mig i kö plats på dagis nu, så snart är man ju där :( man får lite ångest. Fast ändå blir det som kul att komma tillbaka till cilivisationen igen. Som det framstår i aftonbladet att det som efterfrågas nu på dagens arbetsmarknad är mycket det som man tränar som förälder.  Man blir mer organiserad, effektiv och kreativ. Man har tränat på att arbeta under stress och man blir bra på att hantera kaos och konflikter. Så nu om jag får komma tillbaka till mitt gamla jobb igen så ska jag banne mig begära löne förökning ha ha.

Det här fick mig att vilja vara lite kreativ idag och baka lite bullar  :)


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Helt riktigt! Och även folk som har mycket djur (läs:jag) borde ha mer i lön för då har man också en otrolig kompetens när det kommer till katastrofhantering, stress och dylikt! ;)Har också börjat blogga lite i hemlighet, blev ju inspirerad av dig! :)

2009-01-07 @ 14:09:53
URL: http://http:/trollhestar.blogspot.com
Postat av: ylva

åh vad fin blogg du har och åh vad fin tjej du har lollo!! såg på facebook att du börjat skriva så frånomed nu läser jag. :)



kul att se dig en sväng på juldan! kram!

2009-01-07 @ 15:37:30
URL: http://sakomsolen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0