kaaaallt...

8.10

Morgonmys..

kl


Lillskruttan vaknade imorse kl 8! d verkar som om d blir tidigare å tidigare :(  Så här mysigt har vi bara när J jobbar borta. Annars sover hon mest i sin egen säng.  Fick henne först att somna efter kl 1 inatt.. hon skrek å hade magknip, hon satte igång redan kl 10 på kvällen. Jobbigt att vara ensam hemma då när hon blir så, man känner sig helt maktlös. Har ju glömt at ge dom där dropparna ett par gånger.. så skärpning på mig nu.

Iskallt var d på morgonen när ja steg upp.. undrar nästan om J drog ner på temperaturen innan han for.
Tur att jag köpte dom här rejäla tofflorna till mig själv i julklapp.  Hur sköna som helst :)

g


Vi har golvvärme i hallen, tror jag får ställa mig där en stund.
Blir nog inte att åka in till stan idag heller, d är nästan -20 grader ute. Lika bra det kanske annars slösar man väl upp allt. hade ju behövt en ny telefon, halva displayen är sönder på den jag har nu. så jag kan inte läsa sms lr ta några bilder på den.. helt värdelöst.
Lite mörk bild men ni ser kanske det svarta på displaynen
t



Färgade håret för någon dag sen.. ni kanske inte märker någon skillnad, men ja fick bort värsta ut växten iaf :)

j



10.00

jag undrar vad som är så roligt med att byta blöja :)

å


här sitter hon helt själv utan något stöd från mig. kolla in skalle per frillan hon har fått.. ha ha. hon hade mer hår när hon föddes, men nu har hon lyckas nöta bort allting. ser ganska kul ut.

u


lika fåfäng som sin mor så tycker hon om att spegla sig :)
jeanskjolen hon ar på sig fick hon av mormor i julklapp. vilken tuffing!!

i



12.00

Nu har skruttan somnat en stund, så då passar jag på att se 10 år med parlamentet.. Björn Gustavsson är väl för söt :)


Måste handla mat! har d ganska tomt i kylen ser ja nu.. synd bara att behöva ta ut Nelly i denna kyla.. får bulta på henne med en massa kläder så går d nog bra! Nathalie, du glömde vällingflaskan! och ölkorven där ni köpte glömde vi ju äta på nyårsafton :) den var smaskens iaf!

i



undra om hon tycker där för varmt? lika bra att klä henne rejält idag.  Har byltat på henne en body, långkalsonger, kofta,byxor overallen och sen i sovsäcken :)

ä




Bjuder en  vinterbild från när vi var ute å gick.


i


skulle inte gå så långt idag, så jag genade lite genom ett radhuskvarter. slutade med att jag gick vilse där. hittade inte vägen som gick till storvägen.. kände mig som en vilsen irrhöna. Alla husen å gårdarna såg likadant ut.  Folk undrade väl var d var för tok som sprang runt  runt där med barnvagn ha ha.. stackars Nelly, tur att hon sov som en gris där i vagnen.
Så genvägen=senväg

Nu ska jag äta en broccoli och potatis soppa, blir smaskens! känner mig lite om tumlad efter promenaden :)

j


den var faktiskt mycket godare än vad den ser ut att vara :)



Hon är så go ibland :)

m


Lyckans Minut

Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick.
att fjädrarna gnistra och gjorden är varm
och himlen utan en prick?

vad är det för tid vad är d för år
vem är jag, och vad bär jag för namn?
du skrattande knyte med mörkt hår
hur fick jag dig i min famn

jag lever, jag lever på jorden jag står
var har jag varit förut?
jag väntade visst i miljoner år
på denna enda minut.



Kommentarer
Postat av: Magdalena

Najs hår!!! Funderar oxå på att bli brunett hmm...

2009-01-03 @ 11:04:18
Postat av: Nath

:-)

Ha ha, ingen fara! Vi skrattade lite åt det hela :P



Åh, nu vill jag att korten ska komma ju!

2009-01-03 @ 13:04:16
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Madde

så himla charmig hon var i jeanskjolen du.. :) ska bli skoj å träffa er till veckan, nelly kommer nog att ha blitt väldans mkt större än när jag såg henne senast.. ha det gött så länge!!

2009-01-03 @ 17:58:08
Postat av: Nath

:) ja,visst!

2009-01-03 @ 22:15:20
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Hur gammal är hon? Måste vara typ som S va?

2009-01-05 @ 16:23:23
URL: http://sigrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0