renovering

För dom som inte har varit och hälsat på oss i ny huset så tänkte jag lägga upp några bilder på hur resultatet blev efter renoveringen. Måste bara passa på att berömma J som har slitit alldeless själv med golvet och köket. En riktig händig man är han :)


hallen

hallen

köket
köket

kök


resten får ni komma å se själva :)




Klockan är snart 10.00,  vi steg upp för nån timma sen. Nelly brukar kunna sova till 11 men idag var hon pigg och ville inte alls somna om. Man har väl blivit bortskämd.
En bild på trollet när hon är klarvaken.  Kan ju säga att jag är inte lika pigg.

klarvaken


Tänkte vi skulle ta en promenad nu på morgonen, men såg på termometern att d stod -17 så vi håller nog oss inne idag.
håll med om att d ser kallt ut.

kallt


Har inte haft så här mycke snö i Luleå på flera vintrar. Inte så länge jag har bott här iaf! Måste ta å hacka lös isen från bron, lätt hänt att man halkar till.  Var snudd på att jag gjorde d igår när jag skulle in i förrådet, d var ganska mörkt så jag såg inte isfläcken som var där. Men nu ska den bort!

Nä om man skulle ta å göra sig lite fika om inte annat.


Busfröt ligger i babygymmet nu och sliter lös alla leksakerna för att kunna äta på dem. hon måste vara rätt stark i nyperna :)


babygym

  det ska börjas i tid :)

   m,


Håller på att planera in dopet nu. Det blir till vintermarkanden d äger rum. Fick nästan tjata mig till ett för att J är inte så förtjust i att ha något. bara bra för mig då får ja styra å ställa hur mycket ja vill :) Vill mest ha d för traditionen skull, och sen så är d ju fint åxå. Faddarna blir Veronica och Magdalena.. Får se om dom orkar hålla  i bjäffaklumpen hela dopet, som hon växer ha ha.
Dopkorten är klara nu iaf så här ser dom ut.

,




Var ut en sväng å såg när jag kom hem att fotografierna som jag skickat iväg för framkallning hade kommit.!!  Förstorade bla den här bilden, den blev så fin! En riktig fotomodell är hon :) Mössan där fick hon av farmor i julklapp.

sötnos 




nu ska vi gå å sussa...
b





Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet är till helt enkelt för att levas.


Kommentarer
Postat av: Nath

Maten smakade mycket bra så det så! :) Tack för en trevlig nyårsafton, du får ursäkta fylleslaget, ha ha!

2009-01-02 @ 14:38:01
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Rickard Mattsson

Jasså du har börjat med sånt här du också! Tänkte bara skriva hej och ge komplimanger till det snygga köket. Tösen är ju bara så söt så det är ju inte ens värt att kommentera... Jag ska slå en signal när jag är i Luleå nästa gång så får du bjuda på en kopp kaffe.

Hej på er!



/Rickard

2009-01-02 @ 15:22:50
Postat av: Nath

Ha ha, inte just ngt fylleslag! Jaha, har karln åkt iväg nu? Vi har varit och rantat runt lite idag och nu ser vi lite tv.

Gud så fina dopkorten blev! :)

2009-01-02 @ 18:54:09
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Nath

Nu har jag beställt tack-kort, blev jättefint! :)

2009-01-02 @ 20:18:30
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Nath

Skumt?! Det kortet är med på tack-korten, hade jättedåliga bilder på henne för att ha som tackbilder iaf, så tog en snabbis-fotografering här hemma :)



Ja, Magnus var ju förbi er igår innan han åkte...? ;) hah!

2009-01-02 @ 22:28:48
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Den svartvita bilden är verkligen superfin!

2009-01-05 @ 16:22:12
URL: http://sigrida.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hej gumman!! va fin din bloggsida är och det är så roligt att gå in och läsa var du skriver.

Ha det gott pussa på lilla Nelly från Mormor.

Hälsa Jocke.

2009-01-06 @ 15:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0