huslig

jag har stått i och lagat egna köttfärs biffar till middag..Gjorde en dubbelsatts, av nästan 1 kilo köttfärs! Det tog sin lilla tid.  Men bra blev dom iaf. Känner mig som värsta hemmafrun. Lagar mat, städar, tvättar U name it! ha ha. Men d kan jag gått göra som bara är mammaledig. Någon sysselsättning måste man ju ha :) Laga mat är ju bara roligt! försöker vara på hittig och laga nya saker. Innan när man jobbade, orkade man inte lägga ner så mycket tid på maten, nu har man ju all tid i världen! J är nog glad för d.. så många goda matlådor han får med sig till jobbet. Det är ju värsta lyxen :)

Nelly gör inget annat än sover idag..  tycker d är märkligt så jag kollade tempen på henne, men ingen feber.
Vet inte om hon kanske håller på att bli sjuk hon me :( Hon äter då och är som vanligt när hon är vaken,  1 timma orkar hon hålla sig vaken som mest, sen blir hon grinig och vill bara sova mer. ( mycket ovanligt )  Jag får avvakta å se om hon blir nå sämre, annars får jag väl ringa barnmorskan.

Tanken var att jag skulle gå på en långpromenad ikväll.. såg på termometern att d bara var -3 grader. Fast när jag kom ut så var d nästan snöstorm, så jag gick runt kvarteret och så hem :) får göra ett nytt försök imorgon!

Nu rör det sig lite i vagnen, ska se om hon har vaknat och vill vara me en stund :)

u

Hon låg och småskratta lite för sig själv :)

Kommentarer
Postat av: ylva

hemmafru is the shit! :D

2009-01-08 @ 21:08:33
URL: http://sakomsolen.wordpress.com
Postat av: Sofia

Hon kanske har nån tillväxtperiod nu, man brukar ju säga att dom växer när dom sover..

2009-01-09 @ 10:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0