vad är det värsta....

satt å läste ett inlägg på familjeliv, diskussionen löd " vad är det värsta du någonsin sett en förälder göra mot/med sitt barn.
Några svaren av som berörde mig, och som jag tycker är värt att tänka på.

-ett barn som alltid sitter framför tvn efter dagis fram tills det är dags att lägga sig, barnet är snart 5 år, språkutvecklingen på detta barn är lika "utvecklad" som en 1-2 åring

- en liten pojke ( 6-8 år) stod utanför en pub och väntade på sin mamma. det var minusgrader och han var tunt klädd. Ett par gånger kom han in till sin mamma. Men hon satt och drack med sina vänner, och körde ut pojken igen. Där stod han ensam i mörkret och kylan och väntade. :(

-Lämna sitt barn i sitt hemland och åka till t.ex Sverige för att gifta sig, och förnekar att man har barn.

- Att ignorera sitt barn. vissa har det som nån slags uppfostringsmetod.

- En mamma som gick och drog sin 5 årige son bakom sig och skrek saker som " du är dum i huvudet, jag fattar inte hur du kan vara så värdelös. Är du helt sjuk i huvudet lr?"

Usch jag mår nästan illa över hur man som förälder kan bete sig så mot sitt barn.
oavsett orsak och hur trött man än må vara, så kan man inte kläcka ur sig vad som helst lr uppföra sig hur som helst. Det finns inga ursäkter för att behandla ett barn så illa. Blir bara arg när jag läser sånt här. Jag själv har inte sett så mycket hemsk, men jag kan säga att jag ogillar när mammor förväntar sig hyfs av sina 1årig lr yngre barn. att dom förväntar sig att barnen ska kunna förstå nånting i den åldern, och som med sina tillrättavisningar gör barnen bara mer förvirrande. Enligt min åsikt så hindrar det deras upptäckarlust och utveckling.

Nog om detta!
tretton dagsafton idag.. inget öppet inne i stan :( så d blir inte att göra så mycket..jo, vi ska till ica maxi och lämna igen en ost som j köpte igår.. Den var lika mjuk som smör. snålterm som man är så åker vi dit å byter ut den :)


Kommentarer
Postat av: Nath

Vi ska också på Maxi idag :)

Jah, visst var dom söta? :)

2009-01-06 @ 13:54:43
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Nath

Vi körde bakom er hem ju. Vi skulle tydligen kika förbi om ett tag, så vi ses väl :)

2009-01-06 @ 17:16:58
URL: http://varforstabebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0