Härliga Lördag!

Usch vad veckorna går fort nu. Helst veckorna Jocke är ledig. Nu är det snart måndag igen och då åker han och jobbar. Men det blir den sista veckan innan hans semester. Så det är ju ett +.

Nätterna är mycket bättre och Nelly verkar sova tryggt i sin säng nu. Visst får man springa upp 2-3 gånger och ge tutten men jag behöver inte söva om henne som tidigare. Men hon har ist vaknat väldigt tidigt nu varje morgon, och varken jag eller jocke har varit så morgonpigga denna vecka. Kanske beror på att vi har suttit uppe halva nätterna. Inte så klokt kanske. Men det är svårt att somna tidigt när nätterna är ljusa.

Idag ser det ut att bli sådär halvbra väder. Dom har lovat regn och åska i dom norra delarna. Vilket man nästan känner i luften att något sånt är på g. Jag svettades som en gris igår, luften var så kvavt och fuktig.
Tanken var att vi skulle olja in altanen på framsidan i helgen. Men blir det regn så går det ju inte. Baksidan är iaf gott som färdig. Lite klent med blommor där än men det får vara så ett tag nu. Har iaf satt ut dom röda solrosorna, så hoppas dom växer till sig nu.

Vet inte som jag kanske skulle passa på att sova en stund nu när Nelly just somnat. Jocke sover än och det är alldeles lugnt och tyst. Nästan för tyst för min smak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0