överaktiv barn

Skulle behöva en hjälm på Nelly nu, som hon far och klättrar överallt. Hon är inte så stabil som hon tror att hon är.  Men man kan inte vara bakom henne hela tiden och se efter, hon måste få lära sig själv åxå.

På kvällen blir Nelly överaktiv, och samtidigt trött på det är ingen bra kombination. Idag har hon rivit ut alla filmer från tv bänken om, om och om igen. samtidigt som hon gör det så tittar hon frågvis på mig som om hon tänker- får jag?
visst får hon göra det. Det blir ju tjatigt annars att hålla på och säga Nej nej till allting. Jag har lovat mig själv att inte bli en sån där tjat morsa! Måste låta henne få utforska lite. Det är ju bra om kan roa sig själv lite åxå :) 

Nu ligger hon och sover utan protester den här kvällen. Vi satt och mös och sjöng lite innan hon fick gå och sova. Tydligen så räckte det för henne. Skönt, så nu ska jag bara koppla av med lite te och tv.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0