Skrämmande

När jag och Nelly skulle ut på en morgonpromenad  tidigare i morse så såg vi att polisen körde in på gården till grannarna längst bort. Tänkte inte nå mer på det men när jag träffade på Jenny så berättade hon att dom har haft inbrott inatt inne i lägenheten. Dom hade hittat deras bilnycklar och sedan därefter tagit deras bil. Det skrämmande var att allt detta pågick medans familjen låg och sov i hemmet. Lite nojjig man blir nu när man är ensam hemma och allt. Som tur är så är jag jätte noga med att låsa dörren, även på dagarna.

Nu när jag tänker efter så förra veckan när jocke var hemma, när jag klev upp så stod dörren öppen på vid gavel. Då vet jag inte om vi hade glömt stänga den innan vi gick och la oss eller om nån har varit in under natten. Obehagligt till tusen!

Jag kanske är lite konstig men ibland på nätterna när jag har svårt att somna kan jag ligga och fundera på vad jag skulle göra om jag hörde nån bryta sig in på natten. Skulle jag väcka Nelly och försöka gömma henne? vart skulle jag gömma mig?

Nu har jag blivit rejält uppskrämd och jag kommer hädanefter ha telefonen liggandes brevid mig i sängen ifall jag skulle höra nånting.

Ska man inte kunna känna sig trygg i sitt eget hem längre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0