Dagens erskännande

Jag är inte så tuff egentligen. Jag vill gärna tro det men när det väl kommer till kritan så håller jag oftast tyst. Det är den mest dåliga egenskap jag har. varför ska man hålla tyst för?

Många gånger vill jag bita ifrån. Säga vad som flyger igenom huvudet och sedan stå för det med.

Jag har vettiga åsikter, jag är inte elak av mig utan tvärtom, oftast väldigt snäll. Men vad gör det om jag tycker något?

Det är ändå bättre nu än vad det var tidigare. Fick med mig många erfarenheter efter resan från Mallorca. Efter några månader där fick jag lära mig att ta ansvar, dela med mig, respektera, och säga ifrån. Vi bodde som mest 10 pers i en 3.a. Ja, några fick sova på golven.  Man blev ibland tokig, och ville bara stänga in sig ensam i ett rum. Men det var ju inte så lätt när det låg folk överallt. Fick lov att hålla igen, om bla saker som städning( är ganska pedantisk av mig), alla var tvungna ta ansvar för sina saker. Det var svårt att samsas, och ibland brast det, t. o. m jag vågade säga ifrån!
Som sagt så har jag tagit med mig mycket därifrå. Har blivit mer självständigare än vad jag varit tidigare.

Ja detta självförtroende. Denna snurriga situation av avsky, ogillande och faktiskt stolthet.  Men som sagt, jag jobbar stenhårt på det.


Det var dagens allvarliga och privata inlägg. Men eftersom att jag vill vara mig själv så är detta sanningen jag delar med mig av. Så här är det ibland i livet och då måste man göra något åt det!



                                                 Några bilder från tiden i Magaluf

                               ä

                                                                        Grabbarna grus :)

                                ö 

                                ä

                                 å

                                   Lite att man längtar tillbaka när man ser dom här bilderna på stranden!

                                 å

                                 å

                                 ä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0