earth hour

Firar vi just nu hemma hos min mamma. Detta är inte något problem eftersom min mamma är totalt förälskad i levande ljus. Dock har hela min familj ett "smått" beroende av datorer. Det blir  bara en halvhjärtad hyllning till det omtalade Earth Hour. Lampor släcks, stearinljus tänds, datorerna rullar på som vanligt.

Om inte detta är bra för klimatet kan det väl åtminstone vara bra för mänskligheten? Jag tycker att det är fantastisk att människor över hela världen kan komma överens och åstadkomma samma sak. Det ger mig hopp och tro på mänskligheten, vi kan samarbeta, vi kan åstadkomma saker tillsammans.



                                          m



Nu har timmen redan hunnit gått. så nu får vi tända igen :)




                                                




Kommentarer
Postat av: Pia - Mejas mamma

Vi släckte också allt utom datorn och tv´n!:)

2009-03-29 @ 09:56:23
URL: http://piansandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0