film

Hyrde en film idag "låt den rätte komma in" Tänkte "Jamen, det är väl den där filmen om mobbing?"
Sen insåg jag att nejjjj, det är ju den där svenska vampyrfilmen.... Men aja, jag gav den ett försök.
Den var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag kan beskriva den som en fin och ganska djup berättelse.

Den här filmen hade någon slags mening, ett budskap, en tanke. En mobbad kille som inte vågade ge tillbaks, som fann en vampyrtjej som han blev ihop med som lärde honom slå tillbaka och tillslut "vinna" över mobbarna, om man kan kalla att slita av en arm, är att vinna.

Men jag erkänner att jag nästan skrattade av hur pinsamt det var när vampyrtjejen på 12 år anföll människor och lät som ett riktigt monster, och när en massa katter attackerade en kvinna som blivit förvandlad till en vampyr :)

Mitt i filmen så vaknade Nelly så klart. och ville inte alls somna om. Så hon fick sitta uppe med oss resten av filmen. Glad var hon för det! Hoppas hon sover lite längre imorgon bitti, för jag vill ha sovmorgon!

Tur att jag kollade i bvc boken idag. Vi ska dit redan imorgon på kontroll. Trodde det var först på tis lr ons, men något sa att jag skulle kolla efter för säkerhetens skull iaf.


Nu blev det ett ganska luddigt och osammanhängande inlägg, som vanligt. Men ikväll skyller jag på att jag är trött  :)
Tror det är bäst jag kryper till kojs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0