Jag blir tokig!

Är det inte det ena så är det det andra.. Nelly vägrar ta flaskan, hon bara gråter och skriker fast hon är hungrig. Hon har ju ätit dåligt i snart en veckas tid. Och min mjölk räcker inte till nu. Därför tänkte jag börja ge henne lite ersättning samt amma. Men hon totalt vägrar! gröt äter hon bara nån sked av. Så det kan hon inte heller bli mätt på.

Hur ska jag få henne ta flaskan?
Skulle gärna i framtiden vilja att hon kan dricka välling när jag slutar amma. För nån gång kommer det att ske.
Kan inte tvinga henne att ta flaskan men det skulle vara att underlätta för mig ibland att även någon annan kan ge henne mat. Jag tycker om att amma det är inte det, utan mer att hon ska kunna ta flaska också. Speciellt om man ser långsiktigt...



Jag har blivit bortbjuden på middag idag, Madde är snäll och lagar mat. Det blir spännande och se vad det bjuds på!
Något annat har jag inte planerat idag. Förutom lite städ då. Men det är ju dom dagliga sysslorna. Det blir inte så mycket städ när man är ensam hemma. Det blir mindre disk, tvätt  och inte lika mycket plock som när J är hemma. Rena rama semestern ha ha. 

Nu ska jag ta itu med 3 kg köttfärs. Glömde ju bort igår kväll att jag skulle till Madde, så jag tog fram den för att tina upp. Så nu måste jag göra nånting med den.  Ska göra nå köttfärsbiffar av det och frysa in igen.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, det är jobbigt när man vill ge flaska men det inte går. Jag försökte ge Nancy flaskan i december, men det gick inte på flera veckor. Vi försökte hur mkt som helst, hon tog flaskan om det var vatten i den, men såg hon att det var nåt vitt i den så skrek hon bara. Till sist hade vi en kväll när hon vaknade och skrek och inte ville somna om, och då gav jag henne lite vatten i flaskan och det gick bra, så då testade vi ge ersättning och då gick det hur bra som helst. Vet inte varför det helt plötsligt funkade. Ge det tid, hon vet ju att maten du har finns och hon kanske bara gillar det bättre. Sen kan det blir jobbigt igen när man ska byta till välling, men den dagen den sorgen.

2009-03-09 @ 11:18:07
Postat av: lollo

Jag blir trygg av att du läser min blogg sofia! Du kommer alltid med bra svar, och hopp om att det blir bättre :) Tack!

2009-03-09 @ 12:09:53
URL: http://louisemodin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad roligt att du tycker så, vad glad jag blir!

2009-03-09 @ 21:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0