Utkast: Än så ...

Än så länge håller jag mig vaken, ska se till att lägga mig i tid ikväll, annars är det risk att jag blir så övertrött att jag inte kan somna alls. Ligger inte vaken en natt till, å sen upp tidigt på morgonen. Det pallar jag inte med.
Nelly har badat och ätit kvällsgröt, hon måste ha varit väldigt nöjd för hon somnade utan ett pip när jag la henne i sin säng. Annars brukar det vara lite bråk ett tag innan hon somnar. men innan natten är slut så ligger hon oftast med oss i sängen iaf. Det är väl det hon vet kanske :)

Är ju rädd att mjölken sinar nu när hon inte vill äta från mig. Rekommendationerna säger ju att man ska amma tills dom är minns 6 månader. Men vad ska man göra när hon är helt ointresserad? Hon har inte alls tid lr ro att ammas. Mätt och belåten verkar hon då vara iaf. Huvudsaken är väl det!

Såg halva avsnittet av "den rätte för rosing" för en stund sedan. Herregud så pinsamma killarna är! den ända vettiga är ju (konstigt nog) Linda själv. ha ha
Programmet i sig kanske är bra det kan jag inte uttala mig så mycket om med tanke på hur lite jag sett, men det känns en aning sorgligt att hon gör hela programmet. Visst är det roligt om hon hittar en man men hon kanske kunde gjort det på ett annat sätt för sina barns skull om inte annat.


Nu ska jag sluta klaga :) jag ska sätta mig ner med min karl och vara lite trevlig för en gångs skull ha ha

Go kväll gott folk!



Kommentarer
Postat av: Nathalie

:) Jajamen, mammas tjejen är såå duktig!



Ja, men det vore kul att göra ngt! Känner mig urfattig, denna månad, hade typ 7000 kr mer i räkningar än vanligt, och man var ju tvungen att lösa ett sådannt där kort för 1000 spänn om man skulle bada, gick ej att betala per gång. Så får se vad jag kan skrapa igop. haha

2009-03-03 @ 22:33:26
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Om du är orolig för att mjölken ska sina så se till att försöka ofta, även om hon bara tar bröstet i några sekunder så stimuleras mjölkproduktionen. Försök ge henne varje timme. Dom säger att bara man stimulerar produktionen så sinar inte mjölken. I perioder har Nancy tyckt att jag inte har nog mkt mat men då har jag gett henne ofta, och då hard et blivit bättre. Men skulle det nu vara så att hon inte vill ha bröstet mer så är det väl så. Men jag förstår att du vill amma, man hör ju allt bra om det, som att motverka allergier och sånt. Men du ska inte känna dig misslyckad om hon inte vill!

2009-03-04 @ 06:54:34
Postat av: Nathalie

Haha, flera tusen? Oj då, vad ska han få för ngt? En till hoj? ha ha :P

Ja, men åh det vore superkul! Måste ragga upp ett par badtrosor till Nova så hänker vi gärna med!

2009-03-04 @ 09:59:03
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Vad fin bloggen är! :)

Jaha, oj då? Vad kostar det???? Lät dyrt :P

Nu har jag iaf städat, skönt att ha det bortgjort. Magnus kommer hem från Stockholm idag!

2009-03-04 @ 10:26:18
URL: http://varforstabebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0