härliga dagar

Ganska skönt att få stiga upp på morgonen så tidigt som 7. Man tar vara på dagen mycket bättre och den blir ju längre :) Man har t.o.m tid att äta lunch varje dag. Brukar annars hoppa över detta mål då jag annars stiger upp kl 10- 11 på morgonen. Men nu är det andra bullar. Det är nästan som att ha ett heltids jobb med en bebis. När hon är vaken spenderar jag all tid med henne, se till att hon har det så bra som möjligt. När hon sover ska jag ha tid att göra saker som jag inte kan när hon är vaken, som städa, tvätta, laga mat och så klart blogga ha ha, sådana tråkiga, men nödvändiga saker.
Jag vill inte börja jobba än på länge, trivs så bra med livet som det är nu. Jag måste ta vara på varje dag som jag får vara hemma med Nelly, man undrar vart dessa 4 snart 5 månader som jag har varit hemma har tagit vägen.

Nu sover hon och jag måste ta tag i städningen. puh!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Alltså frasen föräldraledig är totalt missvisande! Det är mer än ett heltidsjobb ta mig tusan! Fasen vad duktiga vi mammor och pappor är!

2009-03-02 @ 16:00:45
Postat av: Cecilia

Det är underbart att vara hemma med barnet sitt, det är så spännnande och varje dag så lär dom sig något nytt nästan, känns som om man skulle missa en massa om jag jobbade!

2009-03-02 @ 22:18:33
URL: http://cisselijana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0