Besök

Japp Js föräldrar har varit här under middagen. Nelly blev helt knäckt efter allt busande. Så hon somnade kl 7 ikväll. Kvällsgröten var vi tvungna att hoppa över, det bara sängen som gällde. Synd för J som ska upp med henne imorgon, då hon kommer vakna kanske 6. Jag ska ha sovmorgon!
Jag har sagt det att jag vill nån dag minsann åxå ha lite sovmorgon då jag bökar med henne halva nätterna. J hör ju inte när hon vaknar så det blir oftast jag som får göra det. Jag vaknar ändå så lätt av henne, och det skulle ta alldeles för lång tid att försöka få liv i J som oftast sover så djupt att när man väcker han så fattar han ingenting, det blir mest en massa yrande prat i sömnen.

På grund av all förlorad sömn, så har jag drabbats av den ärade åkomman Migrän, och får då sprängande huvudvärk som pågår i några timmar och som blir hundra gånger värre om lampan är tänd eller att det är ljud omkring. Jag får en pulserande värk vid höger sida av huvudet och har alltid haft det, jag är super känslig för ljud och ljus och jag mår dessutom illa på toppen av det här.  Inte lätt om man är ensam hemma och måste vara på topp hela tiden för Nellys skull. Även om jag så skulle vilja så kan jag inte bara stänga in mig i ett bäcksvart rum i flera timmar. Borde köpa migrän tabletter, jag vet!
Men jag har aldrig varit för att stoppa i mig en massa piller. Försöker undvika det till det yttersta.

Visste ni att nästan vad femte kvinna och tionde man har migrän? Problemen brukar minska efter 40-årsåldern. Men jag tror inte att jag orkar vänta till jag blir 40, jag vill bli av med min migrän nu!


Jag och J såg " sveriges värsta bilförare" ikväll. ha ha vilken cirkus! vad är det för dårar egentligen? Inte för att jag har körkort själv men ja skulle fan klara mig betydligt bättre än vad dom gör.. blir fruktansvärt rädd när jag tänker på att dessa faktiskt får vistas i trafiken.. hitta dom sina körkort eller vem är dum nog att ge ut dom? Men så kan man ju se på ett helt annat sätt.. skulle jag kunna vinna en helt ny bil på att köra för jävla illa och dåligt i tv så kanske man skulle kunna göra sig till lite.. vad vet jag?!

*Man ska köra bil.. med stil*


                                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0