Utkast: Nelly tyckte ...

Nelly tyckte det var dags att stiga upp kl 6 i morse, tok unge! jag var inte alls lika pigg. Fick henne att somna om iaf till kl 7.30.
Jag är mycket tröttare på morgonen nu, tidigare kunde jag utan några problem stiga upp kl 7.  Vart har denna energi tagit vägen? Behöver få tillbaka den nu genast!

Igårkväll var Nelly så duktig, fick i henne först gröt och sen med mycket trix 120 ml ersättning. Man måste verkligen ha tålamod för att få i henne den. Det är inte bara att stoppa flaskan i munnen och tro att hon ska suga i sig den.
Nej nej, hon ska studera flaskan länge först, sen hålla i den, smaka innehållet. titta lite till, smaka lite till, studera och sen är det fritt fram och äta ha ha.. Det kanske blir bättre med tiden.

Nelly har sån äcklig mjölkskorv i hårbotten. Som jag vette tusan hur jag ska få bort? Vet ej om sånt kliar, men hon verkar då inte besvärad av det. Men det ser ju inte nå kul ut alls. Törs ju inte peta i det heller, jag är rädd att det blir värre. Lr att ännu värre att hon får sår om man är där och klöser. Stoppade badolja där på igårkväll, för och se om det skulle hjälpa, så nu idag ser hon riktigt fettig ut i håret. Måste då göra nånting åt det om vi ska med Nathalie och Nova till Mötesplatsen idag.

Jag sitter och väntar på posten, har beställt tackkorten. har ju glömt bort att beställa dom där länge nu. Så jag hoppats inte folk sitter och är sura på oss för det :) Nu är dom snart påväg iaf!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mjölkskorven är inget som dom känner. MAn vet egentligen inte varför man får det, men det är jättevanligt. Du kan absolut röra i det, det blir inte värre. Det finns medel på apoteket man kan köpa, annars så är du på rätt väg med oljan. När oljan har varit en stund kan du ta en kam, gärna en luskam om du har en sån och kamma bort skorven. Sen när du fått bort det mesta tvättar du bara håret så oljan försvinner. Ibland måste man upprepa det, men på Nancy försvann allt efter en gång, men hon hade inte så mkt.

2009-03-11 @ 10:44:40
Postat av: lollo

ok, tack för tipset! ska köpa mig en lus kam. För det ser för äckligt ut!

2009-03-11 @ 11:46:25
URL: http://louisemodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0