Vad är det för fel på min bebis?

Som inte vill äta som hon ska.. Två dagar nu har hon varit helt ointresserad att äta från mig. Hon snuttar bara lite sen vill hon inte ha något mer.  Tidigare förra veckan var det mat varannan timme som gällde. Det är något som inte stämmer här. Mina tuttar är som två tickande bomber som snart sprängs. 
Det verkar som att hon är hungrig, men sen när jag ska ge så blir hon som helt obrydd och vänder sig bara åt ett annat håll.  Jag har prövat ge henne gröt och hon åt halva portionen iaf, alltid något!
Min bröstmjölk har väl helt enkelt surnat, ha ha.

Annars så har jag inte alls sovit nånting inatt. Halv 3 tror jag att jag tittade på klockan senast. Nelly och J sov men inte jag! Till sist somnade jag väl till en 10 min, och  då vaknade så klar Nelly.  Tutten åkte in och ut halva natten. kl 7 ville hon stiga upp. Jag sa till J att jag var tvungen att sova nån timme, så han fick kliva upp med henne då. Lyckades sova en stund, tydligen så d räckte för jag blev då pigg, pigg för att gå ut och skotta av bron. Ton vis med snö har det kommit inatt. Höll på som ett fån där med min lilla spade, då en snäll granne kom och erbjöd sig att låna ut sin snökara.

Vi åkte på storheden och köpte oss en egen sen. Snart slut på vinter men fortsätter det att snöa så här så vette tusan om det någonsin blir sommar i år!
Vi storhandlade även mat för hela veckan. Så det inte blir en massa onödigt handlande i veckan, måste spara lite pengar!

Jag sa till J att på vägen hem så åker vi förbi barnenshus och ser om det finns nån gå stol till Nelly. För hon älskar när man ställer henne på golvet och hon får stödja sig mot nånting, så vi tror hon skulle tycka det vore roligt med en.
Vi hittade faktiskt en billigare variant

ö

ö

Det syns kanske inte på bilden, men Nelly fötter hänger 2-3 cm ovanför golvet. Så typiskt att hon inte ska nå ner till golvet! Fattar inte. Jag tycker hon är lång, men tydligen inte så lång för att kunna använda en gå stol..








Kommentarer
Postat av: Ingela

Texas är inte ett dugg intresserad av mina bröst... dom börjar bli stora våra bebisar och vill ha riktig mat istället. ;)



Vilken fin gåstol! Texas kan inte gå med sin(fast han når till golvet) men han är så nöjd ändå när han får sitta upprätt och leka. Hoppgungan vi har ÄLSKAR han för då kan han småstudsa och snurra runt och sånt. =)

2009-03-03 @ 17:08:26
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Oj vad glad hon ska vara för gåstolen :)

Alla är ju typ i olika höjder, så Nelly är faktiskt lång ;)

Vad gör ni i helgen? Kanske man får hälsa på!

2009-03-03 @ 20:26:18
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Försök fortsätta så att inte mjölken sinar. Det kanske bara är nåt övergående. Fick Nancy bestämma så skulle hon nog gärna bli ammad mer än vad hon blir, hon älskar mammas tissar, haha! Men alla barn är ju olika!

Vi kan ju konstatera att det är kul med gåstolar och att det är tur att bebisar växer fort, snart når hon ner! Men urgullig är hon i den!

2009-03-03 @ 20:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0