En trött tjej

                                   n

Somnade på min mage tidigare ikväll. Hon var helt slut av allt bus idag. Hon sov även knapp någon middag idag heller. Så inte undra på att hon slocknade helt. Så mysigt det var att ha henne liggande där. Det är bara att njuta så länge det varar.

Ju mer rörligare Nelly blir desto svårare blir att att hantera vissa saker som ombyten och läggning. Ombyten är ett kapitel för sig. Det är bök och stök varje gång, och hon hatar att klä på sig. Hon ligger längre inte ner på skötbordet utan hon ska sitta tycker hon. Och visst går det bra om hon skulle sitta still, vilket hon inte gör!

Nattningen ska vi inte tala om.. Varje gång hon ska läggas så blir hon sur (fast hon är så trött så hon knappt orkar hålla ögonen öppna) och sätter sig upp i sängen och skriker rakt ut. Jag väntar en liten stund och går in igen ( knappt en halv minut). Tar inte upp henne utan tröstar i sängen, lägger henne ner igen och går ut. Hon ligger tyst några sekunder sen samma procedur Och så håller vi på några gånger. Nu låter det som om jag inte tröstar mitt barn när hon är ledsen. Så är det verkligen inte. det kär i mitt hjärta när hon är gråter, och jag får verkligen kämpa att inte börja böla jag med :)  Hon grinar oftast för att hon är så jätte trött. Vet inte varför hon alltid måste skrika lite innan hon somnar, men så är det bara.  Vägrar hon bara sova så tar jag självklart upp henne. Men oftast så somnar hon på några minuter.

Ja det är min lilla flicka det, så underbar som hon är finns det inte! Så lite får man faktiskt tåla, vem har sakt att det ska vara enkelt ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, inte låter det som att du inte tröstar henne. Men jag vet hur jobbigt det kan vara med gråt. Men jag kan trösta dig med att hon mest troligt inte är ledsen, utan det är nog ilska. Inte fasen vill hon sova, hon vill ju vara uppe och leka! Jag brukar lämna Nancy i ungefär fem minuter innan jag går in om hon har svårt att somna och är arg och gråter, då lägger jag henne och säger godnatt, sov så gott. Sen går jag. Men det kan vara riktigt jobbigt ibland..

Du är en jättefin mamma Louise!

2009-05-20 @ 10:27:31
Postat av: lollo

Tack för dom gulliga orden sofia!!

2009-05-20 @ 11:47:51
URL: http://louisemodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0