Hem ljuva hem

Ja då var hemma igen från fjollsträsk. Det har varit en trevlig men intensiv vecka i sthlm. Ska försköka så gott jag kan att runda av veckan så det inte blir så långt.

Måndag vid 9 tiden på kvällen var vi framme hos mina gudföräldrar i Danderyd. Det var första gången dom träffade Nelly. Och jag har inte sett dom på flera år. Så det var jätte kul att få komma dit.  Vi var ganska trötta så vi gick och la oss ganska tidigt den kvällen.

Tisdag. Åkte jag, Nelly och mamma in till stora stan och shoppade. Där inne träffade vi bla en gammal kompis till mamma. Jag hittade lite kläder till mig själv och Nelly fick nån sommar klänning åxå. Innan vi åkte hem tog vi en middag inne i gamla stan på en jätte tjusig Italiensk restaurang. Dyrt men det var det värt!

                        n

                                                                        Annelie försöker mata Nelly.

Onsdagen åkte vi till Norrtälje och hälsade på släkten. Vi bodde hos min tremänning Angelica, hennes kille Jon och deras lilla dotter Ella på snart 7 månader. Det var åxå år och dar sen jag träffade dom. Där bjöd dom på jätte god middag och till det drack vi lite vin.

                       g

                                                                     Angelica och Ella

                       f

                                                Nelly har fullt upp att leka med Ellas leksaker. 

                       n
                         
                                         Här sitter sysslingarna med en varsin leksak i munnen

Torsdagen var en riktig härlig dag, det var varmt och skönt. vi gick hem till Jessica och tillbringade dagen på deras stora härliga veranda Där vi grillade korv fikade kaffe och bulla

                      p
                      o
                      l
                      ö

Senare på torsdag eftermiddag åkte vi tillbaka till Danderyd. Där jag lagade middag till alla som jag hade lovat. På kvällen tog jag mod och ringde till min far. Tänkte att nu när jag ändå är här och har mamma min med mig så passade det ju perfekt att jag träffade honom. Han blev lite chockad först tror jag men glad att jag ringde. Vi bestämde att vi skulle träffas på fredagen.


Fredagen var även den en trålande dag. Solen värmde trots att det blåste rejält ute.

                     vb

På väg in till Mörby centrum för att möta upp min pappa. Nelly har en lånevagn som vi fick ha när vi var där nere. 
Min far kom den tid vi hade bestämt. Det var lite märkligt sådär första gången jag träffade han men han var glad och trevlig så det var inga problem. Dessutom hade han otroligt rolig humor :) Han bjöd oss på fika. 

                     g

                                                                              Jag och min far då

Han såg inte ut som hade tänkt mig. Vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig men det var nog bra för mig att få en bild av han, hur han ser ut och hur han är. 
Vi bestämde att vi skulle försöka hålla lite kontakt nu. Och att vi skulle träffas igen när jag kommer ner.

Sen efter mötet så tog jag och mamma bussen till strandvägen i Djursholm. Där var jag mycket som liten. Jätte fint där. Husen ser ut som slott och många kändisar bor där. 
Därifrån gick vi vidare till stocksund där jag och mamma bodde innan vi flyttade upp till jokkmokk. En gammal granne var hemma som vi fika hos en stund innan vi begav oss hem igen. 

Lördagen åkte jag och Nelly till Tullinge och hälsade på Emma, Andres och Léon. Emma kom och mötte upp oss vid pendeltåget sen gick vi till ett jätte mysigt fik vid en sjö och fikade lite. 
Emma bjöd på kyckling till middag och sen satt vi uppe och pratade spökhistorier, vi skrämde upp oss rejelt. Tur så kom Andres hem från jobbet där vid tolv :)

                     p

                                             Léon får smaka potatis

                     o

                                                            Hoppgungan var väldigt populär


Söndagen åkte vi in till stan och fikade på Mio. Nelly var trött och gnällig mest hela tiden, så vi var inte där så länge.
Vi vinkade av Emma och Léon och jag åkte hem igen. Jag packade väskan och gick och la mig ganska tidigt.

Måndag så var det dags för hemresan. Flyget gick ganska sent och Nelly var trött redan på Arlanda. Förstod redan då att den här flygresan blir inte rolig. Halva tiden så satt Nelly mest och skrek. Folk tok stirrade på oss, men vad ska man göra? Hon har jätte svårt att somna i famnen, men tillslut så somnade hon av matthet. 

Nelly har varit mycket trött och stundvis gnällig hela veckan. Men vad kan man förvänta sig av en sån liten bebis.. Alla intryck, nya ställen, många nya människor... inte konstigt att hon blir trött av det. Men när hon har varit på bra humör så lyckas hon charma alla :) 


                    

                     


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken fin resa du verkar ha haft, och vad häftigt att du tog modet till dig och träffade din pappa!



2009-05-12 @ 14:21:34
Postat av: Madde

Härligt härligt! :)

2009-05-12 @ 15:58:26
Postat av: Elisabeth

Tack gumman!!

För en fin och trevlig vecka, bilderna var jätte fina som du satt ut, speciellt med dig och din Far.

Hoppas lilla Nelly inte har så ont i sin mun nu när tanden snart spricker upp, ha det gott och hälsa lilla Nelly.

Kram.

2009-05-12 @ 17:31:14
Postat av: Ida

Jag säger detsamma, vilken resa! Modigt av dig att ringa din pappa, vet inte om jag vågat =)



Imorgon ska jag och Isak åka hem till Vuollerim för första gången, ska bli superskoj att träffa lite släkt hemifrån.



Känner att jag inte kommenterar i närheten av så ofta som jag brukar, hinner inte sitta vid datorn som tidigare. Undra varför??? =)



2009-05-12 @ 17:35:46
URL: http://idalarsson.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Oj oj oj! :D Sååå häftigt!!! Vilken vecka! Vi måste ses snart, jag kommer nog och hälsar på nästa vecka om det passar!

2009-05-12 @ 18:39:33
URL: http://trollhestar.blogspot.com
Postat av: ygiz

men gud lollo va glad ja blir när ja ser kortet på dig å din pappa :) gud det måste ju kännas jätte skönt :)

2009-05-13 @ 07:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0