Trädgårdmästaren

Vi var på rusta idag för att få tag i en häckklippare. inte vilken häckklippare som helst utan en eldriven en. Tyckte det var lite onödigt att köpa en sådan, det hade faktiskt räck med en liten sax till vår lilla häck. Men jag är ju lite snålare än Jocke då. Ja ja det är ju han som ska sköta det där så han får väl bestämma ;)

När han väl skulle klippa häcken då så lyckades han på något konstigt vis klippa av el kabeln till klipparen. Så nu har han pysslat hela kvällen med att laga ihop den där. Hur som helst så tycker jag han är duktig som fixar så det ser lite fräschare ut på gården. Det är ju inget roligt om det ska se halvrisigt ut.
Så fort jag får tillbaka på skatten så ska vi fixa baksidan. Men nya utemöbler.

Vad har vi gjort mer idag då? Jo det har ju varit kanon väder ute. Var på väg på en lång promenad men såg att Nathalie och gänget var på gården, så jag blev sittandes där ist. Det var inte alls fy skam. Tog iaf en liten promenad runt björkx bara för att Nelly skulle få sova lite middag.

Till middagen gjorde jag en ny rätt. Jocke har verkligen blivit bortskämd hela veckan med god mat. Men det är han gott värld. Själv så tycker jag ju att det är roligt att laga mat så jag lider inte för det.
Idag blev det iaf fläskfilé i ost- och senaps sås. Ganska underlig smak men gott.
I det hade jag även gullök, vitlök, torrt vitt vin, senap, matlagningsgrädde, kalvfond och riven ost.

                                             b



Ikväll blir det väl att kolla lite halvhjärtat på melodifestivalen. I brist på annat. Vore ju kul att se hur det går för Sveriges bidrag i år. Till det blir det väl att äta lite gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0