Födelsedagskalas och BVC

I helgen hade vi Nellys födelsedagskalas, lite tidigt då hon fyller 1 år först på torsdag. Dom som kom hit och firade henne var Mormor och morfar, Dojjan och Mange, Farmor och farfar, Magnus Nathalie och Nova. 
Hon fick fina presenter och vi är jätte tacksamma för allt. 

                            

                                            

                           h

                                                    Nelly öppnar ivrigt paketen

                           s

                                                 Vad är en prinsessa utan sitt slott

                           d
 
                                                                 En av tårtorna 

                           c  

                            Självklart så måste födelsedagsbarnet få en smakbit av tårtan'



                           s
                               

                                     Pappa och Nelly justerar hjulen på den nya bobby car


Idag har vi varit bvc på 1 års kontrollen. Det skulle vägas och mätas som vanligt för att sen slutligen få vaccinet. 
Hon vägde idag 8800 g och 74 cm lång. Doktorn som tittade på henne var helt fascinerad, hon tyckte Nelly betedde sig som barnen på 18 månaderskontrollen. Nelly var en klok och bestämd liten dam. Som inte låter vem som helst komma för nära. Vilket bara doktorn tyckte var positivt beteende.
Jag som har varit lite orolig över att Nelly är för "rädd" för främmande människor, det är lite svårt att hantera när tex nära och kära kommer och vill hålla i henne och hon då bara klamrar sig fast i mig. Tycker det borde gå över snart.  Men hon är bara på sin vakt, och vill ha kontroll över situationen. så är det bara... 

Nu väntar jag bara på att vaccinet ska ta verkan. Skulle inte ge någon alvedon i förebyggande syfte tyckte doktorn då dom får bättre emunförsvar om man inte ger det före. Men bli det nu så hemskt att hon inte kan sova så skulle jag få ge det. Men jag kommer nog ge det iaf om jag ser att hon får ont.

Fint fint väder idag. Men vi ska nog mest bara ta det lugnt...

                          


Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vilken lite snygging! Så fin klänning! Men jag gissar att hon var 74 cm lång, inte 47 va?

2009-10-13 @ 17:50:43
Postat av: lollo

ha ha japp 74 cm

2009-10-14 @ 10:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0