Förkylning och Firande

Har under förra veckan varit ganska förkyld. Jag har haft ont i halsen och huvudet. Mor min kom i onsdags för att fira min 25 årsdag. Jag hade väl hunnit piggna till så hon fick äran att vara barnvakt till Nelly medans jag och jocke gick ut en sväng under kvällen. Det gick jätte bra och jag var aldrig orolig över att det inte skulle gå. Hon är mammas lilla ängel :)

På fredag så blev jag uppvaktad av Madde och Åsa. Dom bjöd över mig på middag. Riktigt trevligt var det! Jocke och hans föräldrar höll ställningarna här hemma. På Lördag var det dags igen att gå ut utan barn. Var nu inte så jätte pigg på att hitta på något men Nelly farmor ville så gärna vara barnvakt. Vi åkte iaf och bowlade jag och jocke. Jag slog honom med 10 ynka poäng. Sen åkte vi in till stan och tog en kaffe med bailylies innan vi begav oss hem igen.

Det är verkligen jätte trevligt att få komma ut ibland och roa sig utan barn. Det blir en helt annan sak när man får göra det så sällan. Men vi har sagt det nu att vi ska försöka göra nånting tillsammans fler gånger. Det behöver inte vara så speciellt, äta middag ute i lugn och ro kan vara skönt att få göra nån gång.
Sen så tror jag att Nellys far och mor färäldar ställer mer än gärna upp och sitta barnvakt :)

Nu sover Nelly middag, hon var helt slut efter babysången idag. Karin och tjejerna följde med åxå.
Det var trevligt att dom kunde komma med. Nelly hon är verkligen jätte rustig. Hon har ingen ro alls att sitta still under sångerna utan hon ska gå runt och pilla på allt och alla. Det är ju inte så kul för dom allra minsta, dom kan bli lite rädd när hon kommer stormandes mot dom och ska klappa på kinden. Men hon menar ju inget illa..

Så snart hon vaknar så ska jag skynda mig till porsön, för där väntar ett paket från HM till mig :) spännade!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Känner igen det där med att skrämma dom andra små barnen. Men man får se det så att våra flickor är framåt och modiga!

2009-09-14 @ 17:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0