"Barn gör inte som man säger, dom gör som man gör"

Tycker dom orden stämmer ganska bra.

Vi har en speciell rutin varje kväll innan Nelly ska sova, Mys i soffan, välling, borsta tänderna och sen sova. Men för någon dag sen så började vi med att innan vällingen så ska vi tillsammans städa upp alla leksakerna och in med dom i skåpet. Nelly hjälpe glatt till att städa. Men så igår glömde jag helt bort att vi skulle plocka undan, så jag sa att -nu Nelly ska du snart få välling, samtidigt så började hon städa helt utan tillsägelse från mig. Hon hade minsann inte glömt bort vad som skulle göras. Tyckte det var så sött :)

Idag har jag varit på bm besök. Dom kollade blodvärdet, blodtrycket och bebisens hjärtljud, den låg på 140, något högre än vad Nellys hjärtljud låg på. Så det blir spännande vad det blir :)
Bm har inte så mycket att säga när man är andraföderska, och det var ju inte så länge sen man var gravid, så man kan det här rätt bra :) jag blev inte där så länge.

Nu har jag lite telefonsamtal att ringa så det är bäst att man sätter igång med det nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0